Nieuw bestuur voor SP-Enschede

8 september 2006

Nieuw bestuur voor SP-Enschede

De Enschedese SP afdeling heeft sinds de algemene ledenvergadering van donderdag 7 september een nieuw bestuur! Annelies Futselaar heeft de voorzittershamer aan een enthousiaste en unaniem gekozen Margriet Woelders overgedragen. En ook Jan Haasewinkel heeft zich helaas niet meer verkiesbaar gesteld.
Tot organisatiesecretaris is wederom Jacques Gerard gekozen, een taak waarvoor Jacques in de wieg lijkt te zijn gelegd. Verder zal Moritz Gloerich zich weer bezig houden met de penningen en Paulien Hillen blijft o.a. webmaster.
Verder zijn gekozen als algemene bestuursleden Keyoumars Safabakhsh, Ingrid Rooks, Joke Faas (die van de stand in de stad en algemene duizendpoot), Colin Wilkinson en Frances Leusink.
algemene ledenvergadering 07-09 2006

Het nieuwe bestuur is enthousiast en heeft zich een aantal doelen gesteld. Als eerste moet het ledenaantal nog verder stijgen. De komende periode staat een aantal activiteiten in het kader van de komende kamerverkiezingen op stapel die prima samengaan met het aantrekken van nieuwe leden. Het contact met de leden is belangrijk voor de afdeling. Zij geven de knelpunten in de samenleving aan en zijn waar nodig nauw betrokken bij acties. Nieuwe leden worden standaard door een bestuurslid bezocht.

Een aantal doelen dat gesteld zijn betreffen de ouderen en de jongeren. Keyoumars Safabakhsh en Josje Zondag trekken de kar om binnen de Enschedese afdeling een ROOD-poot op te zetten. Colin Wilkinson en Fred Dannenburg doen hetzelfde voor de ouderen, de Grijze Roodstaarten. Zij zijn in Enschede gestart met ‘Grijs op reis’, een landelijke SP-actie voor gratis openbaar vervoer voor ouderen.

Ingrid Rooks heeft samen met een aantal leden dit jaar de werkgroep ‘Zorg’ opgezet. Deze werkgroep houdt zich bezig met alle facetten van zorg die bijdragen tot een menswaardig bestaan. Eén van de onderwerpen die zeker alle aandacht zal krijgen is bijvoorbeeld de WMO (Wet Maatschappelijke Ondersteuning).

Verder staan natuurlijk de lokale acties op stapel. Knelpunten in de stad die meteen actie behoeven. Essent is daar eentje van, de invoering van de WMO, de ‘modernisering’ van de WSW die zeker gevolgen zal krijgen voor de DCW.

Dan niet te vergeten onze raadsleden. Drie hebben we er. Twee van hen bekleden een functie in het bestuur: Moritz Gloerich als penningmeester en Paulien Hillen als o.a. webmaster. We zijn hier blij mee. Geen fractie zonder actie, zonder gesmeerd lopende afdeling.

Er is werk aan de winkel. Heel veel. We wensen het nieuwe bestuur dan ook alle wijsheid en alle succes toe. En we willen zowel Annelies als Jan bedanken voor hun tomeloze inzet op alle fronten!