Oude Markt in teken van marktwerking in de thuiszorg

6 juni 2007

Oude Markt in teken van marktwerking in de thuiszorg

Zaterdagmiddag 9 juni bezetten SP en thuiszorgmedewerkers de Oude Markt in Enschede. Werknemers van thuiszorginstellingen dreigen te worden ontslagen doordat de indicatie huishoudelijke hulp A wordt vervangen door Alphahulp. De kwaliteit van zorg komt hierdoor in gevaar omdat Alphahulpen niet de opleiding hebben die nodig is om de kwaliteit van zorg te waarborgen.

THUISZORG = JOUW ZORG

De SP is van mening dat de zorg geen markt is. Door de invoering van de WMO en de daarmee gepaard gaande marktwerking, zijn lage kosten belangrijker geworden dan de kwaliteit van de zorg.
Thuiszorgmedewerkers, Tweede Kamerlid voor de SP Rosita van Gijlswijk, regiobestuurder zorg Oost Nederland Jan Kramer en leden van de SP zijn vanaf 12.00 uur op de Oude Markt om het publiek te informeren over de gevolgen van de WMO voor de thuiszorg. Vanaf 14.00 uur zal ook zanger Harry Slinger, bekend van Drukwerk, te gast zijn.

KOM ALLEMAAL EN NEEM JE FAMILIE, VRIENDEN, KENNISSEN, BUREN OOK MEE!

Meldlijn:

De SP opent van 11 t/m 14 juni een klachten- en vragenlijn over de thuiszorg. Men kan van 19.00 tot 20.00 uur terecht bij onze meldlijn via telefoonnummer 053- 4765748, of een mail sturen naar enschede@sp.nl

SP en thuiszorgmedewerkers gaan voor kwaliteit
Ook thuiszorgers uit Enschede in actie voor goede zorg
WMO enquête