Stop de uitverkoop van de thuiszorg

13 oktober 2007

Stop de uitverkoop van de thuiszorg

Onder dit motto voeren de thuiszorgers samen met de SP actie tegen de privatisering in de thuiszorg. Zoals bekend is sinds dit jaar de thuiszorg via de WMO ondergebracht bij de gemeenten. Doordat de zorg geprivatiseerd wordt staat niet meer de zorg voor de cliënt centraal maar de winst die de zorgondernemer kan maken.
Afgelopen zomer organiseerde de SP afdeling Enschede samen met de thuiszorgers uit Enschede lokaal een succesvolle manifestatie op de Oude Markt. Na de vakantie werd dit initiatief landelijk overgenomen in de actie STOP DE UITVERKOOP VAN DE THUISZORG.
Ook Twente is goed vertegenwoordigd

Landelijk zijn er tienduizenden handtekeningen opgehaald. Want cliënten hebben recht op fatsoenlijke zorg en het personeel heeft recht op een fatsoenlijk loon op CAO basis.
Thuiszorg kan nog jaren draaien, als de bobo's niet zo graaien

3 oktober vertrokken 80 actievoerders met spandoeken gewapend richting Den Haag. Daar werd een landelijke manifestatie georganiseerd door het comité Zorg Geen Markt.
Op de manifestatie waren uit het hele land 1000 activisten samengestroomd om duidelijk te maken dat ze zich tegen deze uitverkoop van de thuiszorg verzetten. De zorg moet terug in handen van de landelijke overheid.
Agnes Kant in gesprek met clienten

De komende tijd gaan we verder met het ophalen van zoveel mogelijk handtekeningen. De actie gaat net zolang door tot, zoals Agnes Kant het verwoordde: “De privatisering van de zorg van tafel is”. Als u uw handtekening nog niet hebt gezet: dat kan via www.zorggeenmarkt.nl of bij onze kraam in de binnenstad (hoek Raadhuisstraat-van Heekplein). Daar kunt u ook kaarten meenemen voor vrienden en bekenden.

Thuiszorgers in actie voor betere zorg
SP en thuiszorgmedewerkers gaan voor kwaliteit
Ook thuiszorgers uit Enschede in actie voor goede zorg